
Cafetariaplan
Flexibel verlonen
Een cafetariaplan of flex-plan is de manier om je werknemers te motiveren zonder dat de loonkost stijgt. De werknemer kan een deel van zijn loon "flexibiliseren" en kiezen voor bijvoorbeeld extra vakantiedagen, pensioensparen, een elektrische fiets, laptop, smartphone, tablet,...
A&M heeft expertise opgebouwd en begeleidt u graag in het hele proces om een Flex- of Cafetariaplan op te zetten. Wij helpen met het opzetten van een bedrijfs-policy, geven voorbeelden van bestaande cafetaria-plannen, brengen u bij complexe fiscale issues in contact met fiscale adviseurs en zorgen voor software integraties om de HR- workload bij de implementatie te beperken.

Uw assortiment
Als werkgever is het belangrijk dat je talent aantrekt en aan boord houdt. Bij het samenstellen van een "assortiment" aan voordelen die uw Cafetariaplan gaat bieden kiest tussen de 20-30% van de werknemers voor elektronische devices. De werknemer kan kiezen uit Smartphones, Tablets, Laptops, Smartwatches, Printers, Monitors en alle accessoires. Dit assortiment zal worden vastgelegd door de "financial rules" binnen uw bedrijf en in samenspraak met Hr en/of IT manager.
A&M maakt op deze basis een gepersonaliseerde webshop die ook met uw HR platform kan gekoppeld worden.

Uw webshop
Na het samenstellen van uw assortiment zorgt A&M voor een persoonlijke website op maat van uw bedrijf. De bestelprocedure wordt vastgelegd in overeenstemming met uw bedrijfspolicy en uw cafetariaplan start met een beperkte administratieve workload.
Zowel aankoop als leasing zijn mogelijk en u heeft bijvoorbeeld de keuze om uw bestellingen via één aanspreekpunt in uw bedrijf te laten lopen of uw werknemers zelf te laten bestellen met bijvoorbeeld een goedkeuringsprocedure door HR.
Onze webshop kan ook gekoppeld worden aan de software van uw sociaal secretariaat of fiscaal consultancy bedrijf.

Onze diensten
Om uw cafetariaplan zo vlot mogelijk te laten verlopen heeft A&M een aantal services ontwikkeld:
- Begeleiding van A tot Z bij het opzetten en implementeren van een Cafetaria- of Flex Plan
- Leasing service : A&M heeft verschillende aankoop - leasing formules op maat van uw bedrijf.
- Webshop services : wij maken een bedrijfs webshop met uw logo en assortiment.
- API : wij koppelen met uw HR platform voor een snelle en gebruiksvriendelijke samenwerking
- Reporting : voor een goede opvolging is een rapportage-tool beschikbaar.
- Repair service : via uw persoonlijke website kan u ( of uw werknemer ) herstellingen aanmelden en zorgen wij voor pick-up, herstelling en return.
- Swap service : indien uw business bv een permanente smartphone of laptop vereist werken wij met een swap service waarbij binnen de 24u een vervangtoestel wordt opgestuurd naar uw bedrijf of werknemer.
- Recycle Program : om de kosten te drukken en het milieu minder te belasten worden refurbished toestellen ingezet in de swap service.

Wil je meer weten ?
Vul dan even onderstaand formulier in en wij contacteren je zo snel mogelijk.