
Tips & Tricks
3G verdwijnt, wat betekent dit voor mij?
3G verdwijnt, wat betekent dit voor mij?
Tegen eind 2024 zal het verouderde 3G-netwerk verdwijnen om volop in te zetten op nieuwe technologieën van het mobiele netwerk.
Met de stopzetting van 3G maken we ruimte vrij voor het versterken en uitbreiden van het snellere 4G- en 5G-netwerk.
Zo gebruik jij binnenkort het meest performante, veilige én energiezuinige mobiele netwerk.
De overgrote meerderheid van de klanten gebruikt reeds het 4G- of 5G-netwerk.
De kans is dus groot dat je vandaag al belt en surft via 4G of 5G.
Is dat nog niet het geval?
Ook dan hoef je je nog geen zorgen te maken.
Terwijl wij ons voorbereiden op de toekomst, blijft bellen, sms’en en surfen via 3G voorlopig mogelijk.
- NL: klik hier voor meer FAQ
- FR: cliquez ici pour plus de FAQ
- EN: click here for more FAQ

5G
Meer info over 5G en kaart met het netwerkbereik:
- www.proximus.be/5g
of op de 5G-netwerkkaart via deze hyperlink
- www.proximus.be/netwerk
of op de algemene netwerkkaart (2G/3G/4G) via deze hyperlink

Configuratie smartphone
Mobiel internet en e-mail instellen op je toestel kan via onderstaande handleiding.
Ga naar www.proximus.be/apn of ga naar:

MyProximus App
Via de gratis app MyProximus kan u uw data verbruik in binnen- en buitenland opvolgen:
Hoe de MyProximus-app downloaden: klik hier.
- NL: www.proximus.be/digitale-assistent
- FR: www.proximus.be/assistant-digital
- EN: www.proximus.be/digital-assistant
Gelieve GEEN smartphone software updates, NOCH App updates uit te voeren via het mobiele internet in het buitenland.
Bij voorkeur ENKEL in België en/of ENKEL over WiFi in dergelijk geval.

Digitale Proximus factuur
Wenst u uw facturen digitaal te ontvangen,
- in PDF via GreenBill (= via e-mail)
- of via ZOOMIT (= via online banking)?
Dan kan u dit eigenhandig registreren via onderstaande formulieren:

Prepaid Pay&Go
Werd uw GSMnr. door uw (ex-)werkgever op prepaid Pay&Go geplaatst, bent u wettelijk verplicht uzelf als prepaid-eigenaar te identificeren, ook al gaat u later over naar een andere mobiele netwerkoperator.
De dag dat uw GSMnr. als prepaid Pay&Go actief komt te staan, kan en dient u zich te identificeren via www.proximus.be/id.
Zodra u zich geidentificeerd hebt, bent u in de mogelijkheid om uw prepaid Pay&Go te herlanden, Dit kan u doen via:

Corporate tarieven
Raadpleeg de tarieven
van uw professioneel corporate gsm-abonnement Mobile Connect,
alsook oudere tariefformules Enterprise Mobile, Smart Enterprise of
Mobile Corporate : klik hier.

Internationale tarieven voor Enterprise Mobile
Internationale tarieven bij het tariefplan Enterprise Mobile en Mobile Connect:
- NL: klik hier
- FR: cliquez ici
- EN: click here
Oproepen naar satellietnetwerken worden tegen € 7/min. gefactureerd.

Roam Like at Home
Alles wat je moet weten over Roam Like at Home (RLAH) °12/06/2017.
Voor de FAQ: klik hier
In deze FAQ vind je antwoorden op vragen zoals:
- Wat betekent Roam Like At Home (RLAH)?
- Wat is het verschil tussen roaming en internationale oproepen?
- Wat gebeurt er met bestaande roamingopties en blokkering van roaming?
- Brexit? De prijs voor bellen, sms'en en surfen blijven dezelfde: klik hier
- enz...

Roaming operatoren
Overzicht Roaming operatoren (°01/07/2021)
- NL: klik hier
- FR: cliquez ici
- EN: click here
Overzicht gedetailleerde Roaming tarieven (°01/07/2021)
- NL: klik hier
- FR: cliquez ici
- EN: click here

eSIM
eSIM (electronische SIM) °19/10/2020
FAQ: www.anm.be/esim.
Tot voor kort moest je gsm voorzien zijn van een fysieke simkaart om te kunnen bellen, sms’en en surfen.
De nieuwe generatie smartphones heeft tegenwoordig een ingebouwde simkaart of eSIM.
Je hebt dus geen klassieke fysieke simkaart meer nodig.
Je eSIM kan meerdere profielen bevatten, waardoor je meerdere gsm-nummers kunt gebruiken (bv. voor je privé en zakelijk abonnement, een abonnement voor in het buitenland, enz.).
Een lijst van compatibele toestellen vind je terug op www.anm.be/esim/toestellen.
- Instructievideo (NL): Je eSIM profiel activeren op een iPhone.
- Instructievideo (NL): Je eSIM profiel activeren op een Android.
- vidéo d'instruction (FR): Activer votre profil eSIM sur un iPhone.
- vidéo d'instruction (FR): Activer votre profil eSIM sur un appareil Android.

VoWifi
Vanaf nu kan je binnenshuis bellen en sms’en via je wifi: www.proximus.be/vowifi.
- Instructievideo (NL): klik hier
- vidéo d'instruction (FR): cliquez ici

VoLTE
Da’s kristalhelder bellen, via 4G of 5G: Klik hier voor meer info.

M-Commerce
Bij wie kan je terecht over diensten door derden?
Zoek het telefoonnummer en e-mailadres van de leverancier op
Betalende 3de partijen diensten
(SMS-parking, De Lijn ticketing, enz...): www.proximus.be/mcommerce.

Proximus Budget Manager
Uw werknemer ontvangt een Proximus Mobile factuur,
daar hij/zij deelneemt aan het door het bedrijf uitgerolde en aangeboden Proximus Budget Manager split bill systeem,
maar begrijpt de details niet van het ontvangen factuur:
- Hoe lees ik mijn Proximus Budget Manager factuur: klik hier
- Comment lire ma facture Proximus Budget Manager: cliquez ici
- How do I read my Proximus Budget Manager invoice: click here

Meer Proximus
- Bekijk alle Proximus-video's: klik hier.
- Online Proximus-handleidingen: klik hier.
- Overige SUPPORT, indien nog andere vragen: www.proximus.be/support
- Proximus Shopmagazine: https://shopmag.be/nl/
- Proximus applicaties: klik hier
- Toelichting bij je aanrekening: klik hier
- Contact Proximus: www.proximus.be/contact
- Algemene Voorwaarden Proximus: www.proximus.be/voorwaarden of www.proximus.be/tarieven
- Contract samenvattingen:
